het is zo tof!
Tien jaar geleden werd overal nog volop gerookt en gingen jongeren van 16 nog overal op stap. De studiebeurs was nog een gift in plaats van een lening en retail was gewoon retail. We zaten midden in een mondiale crisis en er was personeel in overvloed. Hoe anders is dat nu! Afgelopen decennium is er ontzettend veel veranderd en de impact die dat op bestaande ondernemers heeft (gehad) wordt nog steeds onderschat, maar…
...er komt in mijn ogen een compleet nieuw tijdperk aan. Een tijd waarin onze gasten meer dan ooit kiezen voor een specifieke beleving van datgene waar ze op dat moment naar op zoek zijn. Klinkt vaag, maar wat ik bedoel is dat ze niet meer zoveel als vroeger week in week uit op zoek zijn naar hetzelfde. Natuurlijk blijft dat wel bestaan, maar minder dan zo’n tien jaar geleden.
Alex Boonmann...
- Ondernemer in de binnenstad van Tilburg (Cafe Bolle, Cafe Brandpunt en Slagroom Eten & Drinken)
- Daarnaast is Alex Boonmann mede eigenaar van Arbie’s Beachhouse gelegen aan momenteel het enige stadsstrand van Tilburg te Berkel-Enschot.
- Alex is bestuurlijk actief als voorzitter van Binnenstadsmanagement Tilburg, maar ook als bestuurslid KHN Tilburg.
Van ik naar wij. De oplettende lezer is het ongetwijfeld opgevallen, maar samen bereik je meer dan alleen. Eén team, waarbinnen iedereen een eigen rol heeft. Waarin we elkaar respecteren, vertrouwen, loslaten, maar óók aanspreken. Niet in problemen denken, want het is het toch veel mooier om iets te laten bloeien? Alles wat aandacht krijgt groeit. Daar plukt iedereen de vruchten van.
Tilburg gaat van middelgrote stad naar grote stad. Een bijna verdrievoudiging van het aantal inwoners in het centrum van Tilburg. Al die ontwikkelingen doen iets met de stad en haar inwoners. En in het bijzonder met het centrum: het kloppende hart van de stad. Hoe tof is het dan dat je als ondernemer in zo’n gebied mag ondernemen?
Onze gast wil meer, wil betoverd blijven worden. En wij, ondernemers die ons vak zo liefhebben, kunnen dat bieden.
Alex draagt het stokje over aan Dolf Colen eigenaar van o.a. Stoffel, Studio, Spaarbank en Flanders in Goirle.
Meld je aan en ontvang de volgende editie met de column van Dolf als eerste in je mailbox.
Wij waarderen wat er is, maar beelden ons ook graag in ‘wat zou kunnen zijn’.
De overgang van gin-tonic in een longdrinkglas, naar een coupe. De overgang van de schnitzel naar vegan. Van varkenshaas naar hertenbiefstuk. Van pils en tien speciaalbieren naar meer dan zeventig speciaalbieren. Wine by the glass of per fles: tegenwoordig is dat bijna normaal geworden in een simpel (eet)café. Maar dit is pas het begin. Onze gast wil meer, wil betoverd blijven worden. En wij, ondernemers die ons vak zo liefhebben, kunnen dat bieden. Nogmaals: waardeer wat er al is, maar durf je horizon ook te verleggen. Kom deze zomer maar eens in Tilburg kijken. Laat je verrassen en verwennen; dat is wat je van top horeca mag verwachten. Beleving anno 2019 en verder. Daar wordt toch iedereen vrolijk van?
Gasten hechten minder waarde aan vertrouwde elementen, maar willen verrast worden. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het groeiende aantal 25 plussers in Tilburg. Tienduizenden vierkante woonmeters worden er voor deze doelgroep gebouwd. Midden in het centrum op een steenworp afstand van het Piusplein. Daar kunnen we iets mee. Wij willen verrassen, wij willen verwennen, wij willen doen wat van top horeca verwacht wordt. Dit doen wij door waarderend te vernieuwen. Want wij waarderen wat er is, maar beelden ons ook graag in ‘wat zou kunnen zijn’. Daar voeren wij de dialoog over. Wat zou moeten zijn? Zo innoveren wij naar ‘wat zal zijn’.
Deel dit artikel
het is zo tof!
Tien jaar geleden werd overal nog volop gerookt en gingen jongeren van 16 nog overal op stap. De studiebeurs was nog een gift in plaats van een lening en retail was gewoon retail. We zaten midden in een mondiale crisis en er was personeel in overvloed. Hoe anders is dat nu! Afgelopen decennium is er ontzettend veel veranderd en de impact die dat op bestaande ondernemers heeft (gehad) wordt nog steeds onderschat, maar…
...er komt in mijn ogen een compleet nieuw tijdperk aan. Een tijd waarin onze gasten meer dan ooit kiezen voor een specifieke beleving van datgene waar ze op dat moment naar op zoek zijn. Klinkt vaag, maar wat ik bedoel is dat ze niet meer zoveel als vroeger week in week uit op zoek zijn naar hetzelfde. Natuurlijk blijft dat wel bestaan, maar minder dan zo’n tien jaar geleden.
Alex Boonmann...
Van ik naar wij. De oplettende lezer is het ongetwijfeld opgevallen, maar samen bereik je meer dan alleen. Eén team, waarbinnen iedereen een eigen rol heeft. Waarin we elkaar respecteren, vertrouwen, loslaten, maar óók aanspreken. Niet in problemen denken, want het is het toch veel mooier om iets te laten bloeien? Alles wat aandacht krijgt groeit. Daar plukt iedereen de vruchten van.
Tilburg gaat van middelgrote stad naar grote stad. Een bijna verdrievoudiging van het aantal inwoners in het centrum van Tilburg. Al die ontwikkelingen doen iets met de stad en haar inwoners. En in het bijzonder met het centrum: het kloppende hart van de stad. Hoe tof is het dan dat je als ondernemer in zo’n gebied mag ondernemen?
Onze gast wil meer, wil betoverd blijven worden. En wij, ondernemers die ons vak zo liefhebben, kunnen dat bieden.
Alex draagt het stokje over aan Dolf Colen eigenaar van o.a. Stoffel, Studio, Spaarbank en Flanders in Goirle.
Meld je aan en ontvang de volgende editie met de column van Dolf als eerste in je mailbox.
Wij waarderen wat er is, maar beelden ons ook graag in ‘wat zou kunnen zijn’.
De overgang van gin-tonic in een longdrinkglas, naar een coupe. De overgang van de schnitzel naar vegan. Van varkenshaas naar hertenbiefstuk. Van pils en tien speciaalbieren naar meer dan zeventig speciaalbieren. Wine by the glass of per fles: tegenwoordig is dat bijna normaal geworden in een simpel (eet)café. Maar dit is pas het begin. Onze gast wil meer, wil betoverd blijven worden. En wij, ondernemers die ons vak zo liefhebben, kunnen dat bieden. Nogmaals: waardeer wat er al is, maar durf je horizon ook te verleggen. Kom deze zomer maar eens in Tilburg kijken. Laat je verrassen en verwennen; dat is wat je van top horeca mag verwachten. Beleving anno 2019 en verder. Daar wordt toch iedereen vrolijk van?
- Ondernemer in de binnenstad van Tilburg (Cafe Bolle, Cafe Brandpunt en Slagroom Eten & Drinken)
- Daarnaast is Alex Boonmann mede eigenaar van Arbie’s Beachhouse gelegen aan momenteel het enige stadsstrand van Tilburg te Berkel-Enschot.
- Alex is bestuurlijk actief als voorzitter van Binnenstadsmanagement Tilburg, maar ook als bestuurslid KHN Tilburg.
Gasten hechten minder waarde aan vertrouwde elementen, maar willen verrast worden. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het groeiende aantal 25 plussers in Tilburg. Tienduizenden vierkante woonmeters worden er voor deze doelgroep gebouwd. Midden in het centrum op een steenworp afstand van het Piusplein. Daar kunnen we iets mee. Wij willen verrassen, wij willen verwennen, wij willen doen wat van top horeca verwacht wordt. Dit doen wij door waarderend te vernieuwen. Want wij waarderen wat er is, maar beelden ons ook graag in ‘wat zou kunnen zijn’. Daar voeren wij de dialoog over. Wat zou moeten zijn? Zo innoveren wij naar ‘wat zal zijn’.
Deel dit artikel